VEKTREDUKSJON

VEKTREDUKSJON

  • Kursene til Linda

  • Kurslokaler

  • Om Linda

Har du lyst å nå målet ditt og bli der?

Ofte kan det være utfordrende å komme i gang, og finne den rette motivasjonen. Hva og hvor mye skal du spise for å gå ned i vekt? Jeg har selv tatt av 40 kg, så dette har jeg selv erfart. Jeg vil lære deg hva og hvor mye du skal spise, være din støttespiller og motivere deg til å stå på til du er i mål. Det å endre på vanene og være tålmodig er to viktige faktorer for å nå målet ditt. Jeg vil veilede deg, lære deg å sette sammen måltid som gjør deg mett, samtidig som du går ned i vekt.

Litt om meg:

Jeg er 44 år, er gift, har 3 barn og bor på Haugland i Time. Mine store interesser er mat og trening. Jeg elsker å bake surdeigsbrød. På dagtid jobber jeg i barnehage hvor jeg har ansvar for å lære barna om sunt kosthold og tilbereder alle måltidene til barna.

Etter tre svangerskap var vekta mi over 100 kg. Jeg har diabetes 1, og måtte virkelig gjøre noe, for det var verken bra for helsen eller selvfølelsen min. Hverdagen var tung!

Jeg tok tak i kostholdet og begynte å trene. Det ga resultater! På ett år gikk jeg ned 40 kg!  Jeg jobbet målrettet og var bevisst, men veien til mål var ikke linær.

I 2004 begynte jeg å trene på treningssenter for første gang i mitt liv. Det likte jeg godt og fikk virkelig oppleve hvor godt det var å føle mestring. Styrketrening ble etterhvert min favoritt og det jeg valgte å satse videre på.

I 2013 testet jeg treningsformen strongman og begynte etterhvert å konkurrere. Jeg likte å sette meg mål og jobbe mot noe konkret. Dette resulterte i flere pallplasseringer i NM.

I 2016 tok jeg kostholdsveilederutdanning gjennom Akademiet for personlig trening.

Mine beste råd for å lykkes med varig vektnedgang:

Du må være villig til å gjøre varige endringer i måten du spiser og lever på. Finne din motivasjon for å gå ned i vekt, for da blir viljestyrken din sterkere. Bli inspirert av egen fremgang!

Husk å rose deg selv, og vær din egen beste venn!  Løft deg selv opp og ha fokus på det du får til. Legg bort all dårlig samvittighet hvis ting ikke går som planlagt. Prøv å finn din flytsone.

Mine beste treningstips:

Det er viktig å finne en eller flere aktiviteter du liker, da er sjansen større for at fortsetter å trene etter du er i mål. Ikke vær redd for å prøve noe nytt, og husk at motivasjonen går i bølger! Noen dager er det tungt å komme i gang, mens andre dager går det lett.

Det som driver meg er iveren til å gjennomføre og ikke minst det å kjenne på den gode mestringsfølelsen jeg får etter en treningsøkt.

Copyright © Lett & Stabil

Personvern & Cookies

Nettsiden er utviklet av Fredrikstad Webdesign AS