VEKTREDUKSJON

VEKTREDUKSJON

  • Kursene til Eva

  • Kurslokaler

  • Om Eva

Har du lyst til å nå målet ditt og bli der?

Det å sette seg et spesifikt mål gjør det lettere å holde motivasjonen oppe og oppnå det du vil.

Jeg har slanket meg flere ganger, og har jobbet mye med å stabilisere vekten. Den største utfordringen er helt klart å holde vekten stabilt nede.

På grunn av sykdom de siste årene, har jeg vært nødt til å kutte mat som har gjort meg dårlig og innarbeidet et kosthold som er bra for meg. Det har ikke vært lett og jeg har jobbet mye med min egen motivasjon for å klare dette. Men dette har også bidratt til at vekten har blitt mer stabil enn før, og det har gitt meg en oppvekker. Dette er en erfaring jeg vil dele med dere, og da tenker jeg på å:

  • holde motivasjonen oppe til og etter du har kommet i mål
  • få enkel mat til å smake bedre
  • bytte ut usunn mat med sunnere alternativer
  • komme i gang med trening
  • nå målet ditt med nye gode vaner

Diett og trening skal ikke være selve livet, men et fundament i bunn for å kunne ta gode valg hver dag.

Jeg ønsker derfor å hjelpe andre, både de som ønsker å slanke seg, men også andre, som av andre årsaker, ønsker en livsstilsendring.

Litt om meg:

Jeg er 48 år, opprinnelig østlending, men jeg har bodd på Jæren i ca 20 år. Jeg har hatt forskjellige stillinger innenfor økonomi og ledelse, men de siste par årene har jeg nesten ikke arbeidet på grunn av sykdom. Da jeg ble syk var jeg i god fysisk form, jeg trente triatlon (svømming, sykling og løping), styrke, langrenn, rulleski og masse annet. Sykdommen gjorde at jeg plutselig ikke klarte noen ting. Jeg er stolt av å ha klart å jobbe meg tilbake til et tilnærmet normalt hverdagsliv, ved hjelp av riktig kosthold og trening. Jeg har virkelig oppdaget hvor mye mat og mengde kan bety for helsen.

Mitt beste råd for å lykkes med varig vektnedgang:

Vær nøye i starten, innarbeid rutiner, slik at det etter hvert blir automatikk og ikke alt handler om mat. Kos deg med det du kan spise i riktig mengde, ikke bruk tid på å tenke på det du må holde deg unna. Ikke gi opp om du sprekker en gang iblant, alt er ikke ødelagt eller forgjeves av den grunn, bare glem det og fortsett. Om du har brukt god mat og evt. vin som belønning så finn andre måter å belønne deg selv på.

Mitt beste treningstips 

Finn en treningsform du trives med. Vet du ikke hva det er, prøv noe nytt. Er du en person som liker struktur så legg treningen inn i kalenderen din, eller gjør avtale med noen, da skal det mer til for å skulke unna.

Copyright © Lett & Stabil

Personvern & Cookies

Nettsiden er utviklet av Fredrikstad Webdesign AS